جدیرترین اخبار :
  • دیدار رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار با مدیر عامل شرکت سپاد خراسان
  • سر آغازی برای پایه گذاری و هم افزایی فعالان اقتصادی شرق کشور
  • معرفی چابهار؛ بهشت سرمایه گذاری و گردشگری، در سطح ملی و بین‌المللی با همکاری ایران پرس
  • انتصاب در سازمان منطقه آزاد چابهار
  • حضور منطقه آزاد چابهار در اکسپو ۲۰۲۴

سرمایه‌گذاری‌ ۱۵۰ میلیارد دلاری افغانستانی‌ها در کشورهای همسایه

اقتصادی | تاریخ خبر : 2/10/06 | تعداد بازید :388
سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان اعلام کرد سرمایه‌گذاران افغان‌ستانی بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار در ترکیه، امارات متحده عربی و پاکستان سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

نورالدین عزیزی اضافه کرد طالبان می‌کوشد تسهیلاتی را برای تمامی سرمایه‌گذاران فراهم کند تا آنان بتوانند سرمایه‌هایشان را به افغانستان انتقال دهند. به گفته‌ او، تنها ۹۵ میلیارد دلار از این مقدار در ترکیه سرمایه‌گذاری شده است.

نورالدین عزیزی گفت: بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری را در ایران افغان‌ها کرده‌اند؛ البته در پاکستان طبق آمار غیر دقیقی این رقم حدود ۳ میلیارد دلار است و آمار دقیق از امارات نشان می دهد که افغان‌ها تقریبا ۵۵ میلیارد دلار در امارات متحده عربی سرمایه‌گذاری کرده اند.

همزمان، شورای بازرگانان افغان در امارات متحده عربی بر ایجاد تسهیلات برای سرمایه‌گذاران توسط طالبان تاکید کرد.

حاجی عبیدالله صدرخیل رییس شورای بازرگانان افغان در امارات متحده عربی خاطرنشان کرد برای جلب سرمایه‌گذاری‌ها، تسهیلاتی باید برای سرمایه‌گذاران فراهم شود.

وی در این باره گفت: تاجر از حکومت هیچ چیز جز امنیت نمی‌خواهد که در حال حاضر وضعیت امنیت خوب است. دیگر این که فساد و رشوه نباشد که اکنون آن هم تا حد زیادی کم شده است. تجار باید تسهیلات بانکی داشته باشند تا بتوانند پول انتقال دهند.

سخی احمد پیمان معاون اول اتاق صنایع و معادن گفت: در افغانستان ظرفیت سرمایه‌گذاری و فرصت‌های کاری وجود دارد. ما امیدوار هستیم امکانات بیشتری فراهم شود تا سرمایه افغان‌ها در افغانستان جذب و سرمایه‌گذاری شود.

وزارت معادن و پترولیوم افغانستان چندی پیش اعلام کرده بود که پس از روی‌کار آمدن دوباره طالبان، سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به ارزش ۷ میلیارد دلار در بخش معادن افغانستان سرمایه‌گذاری و قرارداد امضا کرده‌اند.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل